Archive for 31 grudnia, 2008

245. Sylwestrowe Igranie Słowami

31 grudnia 2008

Najadłem się dziś sporo strachu. Radzę Wam szczerze ( tzn szczerząc uzębienie w tajemniczym grymasie) – unikajcie igraszek słownych. Bawienie się słowami nie jest dla osób o nerwowym usposobieniu, cierpiących na skrobiofobię lub bezsenność. Igranie słowami jest własnością kopyrajt świata snów. My jesteśmy tam tylko widzami, podczas gdy niewidzialni kukiełkarze manipulują słowami, obrazami, symbolami  i karmią nas sennym fantazjowaniem. Bawiąc się w ten sposób słowami na jawie  wdzieramy się za kulisy sennych tajemnic, a to może być niebezpieczne. Nie pytajcie jak i dlaczego, ale tak jest. Po tym wstępnym ostrzeżeniu opiszę jeden przykład, który może Was ubawi albo zaniepokoi. Otóż obudziłem się w nocy ze słowem „strach” w pamięci. Nie czułem sie wystraszony ani zastraszony, więc trochę mnie to zdziwiło. W następnej sekundzie „strach” przemienił się w angielski anagram – „starch” co znaczy skrobia, mączka, krochmal. Wiedzałem tylko, że moja Mama usztywniała krochmalem kołnierzyki mojej białej koszuli i gorsy, ale nie dociekałem jej motywów bo kobiety mają swoje zawodowe tajemnice. Skrobia, mączka to było chyba coś do robienia domowego klajstru. Czy strach usztywnia jak krochmal? Na takie pytania, moja czerwonooka mysz prowadzi mnie w głąb ciemnego morza internetowych snów. Szukanie powiązań strachu z krochmalem nie zajęło mi długo. Najpierw dowiedziałem się, że jest wiele osób, które noszą nazwisko Krochmal. Jedna strona webowa wyjaśnia, że to było kiedyś przezwiskiem dawanym ludziom o sztywnym zachowaniu. Nomen omen pojawił się na stronie naukowca Krochmala , którego specjalizacją jest badanie zawartości skrobii w korzeniach kassawy. Ale złotym znaleziskiem była ta strona, gdzie urocza studentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, pani Anna Krochmal ma wśród swych znajomych nie tylko Dominikę Krochmal (siostrę?), ale także p. Marcina Stracha (na dole strony). Moje senne anagramy znalazły potwierdzenie na jawie. Krochmal i Strach w kontakcie. Dalej nie pójdę, bo mam angielskiego starcha. ZKg