Bocian Śpi Stojąc na Jednej Nodze

by

Nie tylko on – taki zwyczaj mają wszystkie długonogie ptaki, chociaż moje gołębie na parapecie też często drzemią, stojąc na jednej nodze. Tłumaczenia ornitologów, że ptak w ten sposób odpoczywa nie trafia mi do przekonania. Jeśli męczy go stanie na dwóch nogach , to sen na jednej musiałby być wyczerpujący.  Ptaki z małymi nóżkami kucają do spania, okrywając nogi puchem piór podbrzusza. W tej pozycji uruchamia się ptasi mechanizm blokowania ścięgien, co pozwala im spać bez spadania na ziemię. Inny mechanizm ptasi to umiejętność dzielenia mózgu na śpiącą i czuwającą połowę. Wyczytałem na forum biologów, że gdy ptaki śpią w stadzie,” te, które są najbardziej wewnątrz grupy są najmniej czujne, a te, które są na skraju stada, to właśnie czuwają „jedną półkulą”. Konie śpią na stojąco, bo tak się nauczyły w dzikim stanie, aby móc szybciej uciec od napastników. Koty śpią skulone w kłębek, psy jak się da, a ludzie potrafią spać nawet na stojąco (żołnierz na warcie oparty o karabin). Nie wiem czy pozycja w jakim śpimy ma jakiś efekt na sny. O to musiałbym zapytać mojego śpiocha lisa Witalisa.

Komentarze 2 to “Bocian Śpi Stojąc na Jednej Nodze”

  1. signe Says:

    jest Witalisek:)
    o tym, w jakiej pozycji spimy i co z tego wynika czytałam, ale było to tak dla mnie bezużyteczne, że nic nie pamiętam,
    dzień dobry,Stefanie na Uroczysku:)

  2. stefan Says:

    o czym śni Witalisek w jednej półkuli lisiego mózgu? Intryguje mnie śnienie innych istot ziemskich. O pozycjach snu nic nie wiem, ale pamiętam że ścierpnięta ręka spowodowała sen frazeologiczny. dzień dobry, signe z śnienia świata 😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.