Cofanie Zegarów to Złudzenia Złudy

by

Clock October 07 003Dziś wieczorem pobiję mój prastary zegar (na zdjęciu) o dwie godziny przed finałem wyścigu do Greenwich, gdzie biegnie południk zerowy i króluje złudnik, zwany czasem uniwersalnym (UT). Aby uniknąć okropnego bałaganu wielu sposobów liczenia godzin dnia  i nocy czasem solarnym, cały świat przyjął ten pomysł Kanadyjczyka Fleminga w 1884. Wskazówki trzeba cofnąć o godzinę o 2 rano, co pozwoli mi spać o godzinę dłużej – jeśli nie obudzi mnie zapominalska opiekunka. Spiskowa teoria czasu głosi, że jest to coś wymyślone przez szwajcarskich zegarmistrzów, co potwierdza inną tezę, że czas jest złudzeniem. Dlatego mamy różne kalendarze, w których czas jest obliczany od wędrówek słońca, faz księżyca, kombinacji obu ciał niebieskich, licznych rytuałów i naturalnych zjawisk. Są także indywidualne pojęcia czasu, które ulegają wielu zmianom. Mój czas jest często jak guma, bo mogę go rozciągać i skracać wedle mego widzimisię, a czasem jak rzeka, jezioro, deszcz lub kałuża. Miesiące zaczynają się od nowiu księżyca, pory roku od liści i światła/ciemności.Lata przestałem mierzyć, bo umiem liczyć talko do 85,a to jest spirala, Fibonacci i boska proporcja). Epoki są bezczasowe, ale każda ma jakąś nazwę, imię lub symbol i tak samo jest z każdą erą życia. Dobranoc w epoce uroczyskowej.

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 12 to “Cofanie Zegarów to Złudzenia Złudy”

  1. signe Says:

    o, dzięki, nareszcie mam wytłumaczony czas, on się bierze z tego Twego zegara o pyzatej tfarzy, laptopy i telefony są czujne i same się przestawiają, biedne istoty
    dzień dobry, u mnie z tego wszystkiego 7.31

  2. tani Says:

    Piękny, stary zegar, ale czemu akurat o drugiej się te wskazówki cofa?

  3. stefan Says:

    signe, ten zegar ma ponad 100 lat i bije godziny tak głośno, że sąsiedzi błagali abym go uciszył. Stąd jego nadąsana tfarz.Ten „zegar- dziadek” trzeba nakręcać wielkim kluczem. Inne zegarki to mikrofalówka, budzik, komórka i ręczny. Twój koment pojawił się u mnie o 6.32 czyli cofał się w moją stronę przez godzinę.ŁaŁ. słoneczne dzień dobry🙂

  4. stefan Says:

    tani: bo zegary są zacofane.nie lubią ludzi i wolą gdy ta zmiana czasu jest dyskretnie robiona prze duchy albo przez somnambulików😉

  5. signe Says:

    ojej, komenty się cofają, a ja tu się spieszę w sprawie elektryczności….
    dzień dobry:)

  6. stefan Says:

    dzień dobry, signe, huragan przewraca drzewa i unieruchomil pociągi kolejki i samochody. Elektryczność jeszcze działa:)

  7. ugoldenbrown Says:

    Martwię się o Ciebie, Widunie, mam nadzieję, że huragan powoli mija..

  8. stefan Says:

    ugoldenbrown:był silny wiatr i deszcz, ale huragan ominął moje zacisze…chyba jakaś magia albo opiekuńcze myśli, za które dzięki. Huragan św Judy (bo dziś są jego imieniny – patrona beznadziejnie katastrofalnych wydarzeń.🙂

  9. tani Says:

    U nas też okropnie wieje… Coś dziwnego w przyrodzie, my z Guciem źle się czujemy, ale też i dzieciaki… zwłaszcza te takie jak Taro… Ale minie. I Wam wszystkiego dobrego.

  10. stefan Says:

    tani, coś czy ktoś rozpętał jakieś demony wichru.120 mil na godz. W płd Anglii jest tyle drzew na ulicach i torach, że ruch zamarł. Wsteczny Merkury to sygnał dużych zmian- Trzymam kciuki za was.
    Juda Tadeusz też. Macham

  11. tani Says:

    Już sobie poszło i dziękuję za kciuki. U nas bardziej od drzew na zewnątrz, ważne te drzewa w środku nas.

  12. stefan Says:

    tani, przyszło, przeleciało, przewiało, poprzewracało, ale to z okazji końca fatalnego października. Byle do liściospada. Spokojnoj noczy🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


