Spojrzenie z Urwiska Snów Internetu

by

W zbiorowej pracy pt Sny Internetowe: Archetypy, Mity i Metaphory (Ifiscal cliffnternet Dreams: Archetypes, Myths and Metaphors) red. Mark Stefik, autorzy badają cztery potężne metafory w połączeniu z archetypami Junga: biblioteka cyfrowa albo internetowa (Mędrzec lub Stróż Wiedzy);poczta elektroniczna (Komunikacja); cyfrowe targowisko (Kupiec)  i cyfrowy świat (Wędrowiec)”. Jest wiele innych metafor, które sięgają głębiej i poza framugi nauki jak np „grzybnia żywej energii”, „zbiorowa pamięć społeczności”, „brama przeżyć i doświadczeń”, hodowla anim i animusów”itp. W moim osobistym świecie, internet to urwisko, z którego można podziwiać z zapartym tchem niesłychane bogactwo wiedzy, słów, nazw i wyzwisk, wirtualnej rzeszy „przyjaciół” z całego świata, fantazji, snów i złudnej rzeczywistości. Stojąc na brzegu tego urwiska, zdaję sobie sprawę,  że gdzieś tam w ciemnych głębiach na dole jest groźna przepaść szpiegów, opętańców, zboczeńców, oszustów i hakerów. Ci internauci pochodzą ze świata sennych koszmarów i ostrożność nakazuje, aby nigdy nie ryzykować skoku z urwiska w tę otchłań. Nigdy nie klikam lekkomyślnie w złudne linki randek w ciemno i spamowego śmiecia. Ach, gdyby tylko anioły dały mi skrzydła…O, właśnie znalazłem coś pięknego do posłuchania i oglądania – Skrzydła Anioła. Dla takich znalezisk jest właśnie moje urwisko internetowe. Jeszcze jedna Muzyka Aniołów – Andre Rieu Przyleciał raz Anioł do okna i spytał czy jestem samotna..-

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 2 to “Spojrzenie z Urwiska Snów Internetu”

  1. signe Says:

    to sen ludzkości, ten internet, ale czasem sniony zbyt świadomie jak na sen…
    no ale najgorsze, że jutuba u mnie nie działa w ogóle, na 2 komputerach, od 2 dni…
    już wczoraj rano tu u Ciebie to zauważyłam i nic z tego,
    zaktualizowałam Flash Player i nic,

    a teraz słonczyk:) macham:)

  2. stefan Says:

    signe, bardzo świadomy ten internetowy sen, co ma swoje ujemne plusy;) Wielka szkoda z tą awarią youtuby bo te melodie są warte słuchania. Nie znam się niestety na działaniu tych playerów. Nie ma słońca, ale ciepło. dzień dobry🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


