Zabłąkana Złota Kula Serca

by

Nie bój się!
serce 28-9-2013choć serce moje dziś rykoszetuje,
jak złota kula w bezczuciu zbłąkana
wiem, że nigdy  nie znalazła tej
ciebie, której poszukuje.
Uśmiechnij się!
gdy cichy gwizd usłyszysz koło ucha
to tylko serce chce byś odgadnęła
czy to świstak tatrzański cię zwodzi
próżno cieniem mego ducha.
Znajdź mnie!
pytaj twej dłoni, gdzie jest złota kula
bądź odważna, zajrzyj gdzie to serce bije
Gdy znajdziesz, ucałuj i baw się bo przecie
życie to „zgaduj zgadula”!

Jako melodyjny akompaniament Anna Szałapak śpiewa tutaj wzruszającą piosenkę Agnieszki Osieckiej „Ucisz serce” – moją ulubioną od wielu lat.

Odpowiedzi: 11 to “Zabłąkana Złota Kula Serca”

  1. signe Says:

    dzięki na poezję i piosenkę

  2. signe Says:

    miało być „za”, zaraz sprawdzę, czy piosenka ciągle działa, a dla Ciebie?

  3. stefan Says:

    Na czy za, wszystko jednakowo miłe mi. Piosenka działa silniej niż kiedyś, pewnie jestem bardziej rozrzewniony jesienią. Ładne, słoneczne popołudnie, ale nie mam odwagi na samotny spacer.🙂

  4. ugoldenbrown Says:

    Piękny jesienny akcent, o pozytywnym zabarwieniu.
    Chłodno, ale słonecznie, można się uśmiechać..🙂
    A ja znów się powolutku pakuję, bo wyjeżdzam w kolejną podróż, tym razem będę szukać wschodu słonca.🙂

  5. stefan Says:

    goldenbrown, bon voyage i ciepła po pięknych wschodach słońca🙂

  6. ewa999 Says:

    Ach ta Agnieszka Osiecka!!Słowami dotyka duszy.

  7. stefan Says:

    ewo, ucisz serce to moja kojąca i lecząca mantra. Gdy dzień jest szary – słucham. Gdy sny są trudne – słucham. Gdy serce się tłucze niespokojnie – słucham pilnie. uciiiiiszzz serce🙂

  8. tani Says:

    Zgaduj ciągle lecz nie zgadniesz, choćbyś kradła nie ukradniesz, a spadając wciąż nie spadniesz. Cicho sza… szara mgła, szron na trawie mdłej jesieni. Wciąż coś zmienia, a nie zmieni. Kolorowych liści splot, bury kot, rudy kot… i kasztany i żołędzie. Nić się przędzie… wszystko było, wszystko będzie.🙂

  9. stefan Says:

    tani, to brzmi jak tekst ładnej piosenki. Jesteś poetką sprzedaj złotą kulę i wydaj tom🙂

  10. taniguchi@waneko.pl Says:

    Jak dla mnie to brzmi jak wyliczanka. Tak mi się rano uplęgło w głowie. Chociaż Marillion zrobił z Lavendera całkiem niezły przebój. Tektsów jednak moich nikt nie kupi. Trzeba mieć chody i chęć przebicia, a poza tem. Umówiłam się z wielkim Izumo. Dawno temu. Dlatego też i plotę tylko na swoje potrzeby.🙂 Macham.

  11. stefan Says:

    tani, wyliczanka to entliczki pętliczki czerwone stoliczki..Twój wierszyk pasowałby do komiksoweh „chmurki” napisu jako dialog między…Jeśli coś napisałaś w swoim lub cudzym blogu, to już jest także na nasze potrzeby, mówi stary pedant😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.


