Mały Słownik Śnieniowych Cząsteczek

by

fishmothObce słowa są często przyjazne dla mojego polskiego ucha. Patrząc na nie uważnie, widzę ukryte w nich cząsteczki znaczeń z języka śnień, o którym wiemy prawie nic.To jest nie tylko język nocnych przygód, ale także bardzo szczegółowy język naszych komórek, które śnią świadomie i podświadomie.Ciekawe, jakie będą rezulmamy tego lingwixperymętu .


Ryboćma Światłoczuła
Dziwaczny, miniaturowy owad wpadł w panikę wczoraj wieczorem, gdy zapaliłem światło w kuchence. Te ryboćmy( ang. fishmoth) mają dziwny wygląd, lubią wilgotne, ciepłe miejsca i cierpią na fotofobię – lęk przed światłem. Nie ukatrupiam tych cukrojadów (pl. rybik cukrowy, ang. srebrna ryba) ale nie jestem zachwycony ani ich wyglądem, ani ich naśladowaniem rybich ruchów, gdy uciekają do swoich czarnych dziur. Wielojęzykowa wikpedia pouczyła mnie, że ten owad jest swětło čućiwy i stąd bierze się jego strach, gdy nagle pojawia się światło i  znika ciemność – jego żywioł. Ja też jestem często czuciwy, ale wolę światło i słońce, bo ciemność dla krótkowidza to kurza ślepota. Poza tym, matka natura pozbawiła mnie, na szczęście, zdolności naśladowania tego wiercipięty panicznych ucieczek przed światłem. Możliwe, że  jestem „światłoczuły” tak jak papier fotograficzny, bo chociaż dawno temu musiałem mieć ciemnię, aby wywoływać zdjęcia złudnej rzeczywistości pod silnym światłem lampy, to jednak nie uciekałem przed nim. Teraz noc jest moją ciemnią, a sny to fotografie tego co się dzieje-nie dzieje w mojej złudnej lub prawdziwej rzeczywistości. Ryboćma była może, w innej epoce (300 mln lat temu), pierwszym słowem,  którym Gaia opisywała śnienie: motyl nocy pływający jak ryba w oceanie mrocznych uczuć. Ćma wiruje spiralnie do światła, ryba kryje się przed nim w koralowych rafach. Rybik nie ma skrzydeł, ale śni mu się życie motyla. Gdy budzi się, jest bezwodną rybą. Przez trzy lat żyje w świecie dwóch złudzeń.
Nie ma skrzydeł. Kolor łusek tułowia metaliczno niebieski. Kobiety srebrnej ryby 1-3 jaja dziennie. Wgnieceń wybrać do tarła miejsca, przedmioty martwe spodnie„(opis po turecku). Teraz wiecie, dlaczego lepiej jest wyrzucać martwe spodnie – męskie i żeńskie.😉

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 11 to “Mały Słownik Śnieniowych Cząsteczek”

  1. ugoldenbrown Says:

    Czasem je widuję w takich zakamarkach, gdzie może być trochę wilgoci. Ale nei zabijam, podobnie, jak i pająki😉

  2. Signe Says:

    opisałeś go jak godną tego czującą istotę światłoczułą, nagle rybik taki stał się dla mnie ważny, może pozwoli mi się kiedyś zobaczyć:)

  3. stefan Says:

    goldenbrown, rybiki są zwinne,szybkie i wiedzą gdzie się schować. Dobrze, że nie zabijasz.🙂

  4. stefan Says:

    Signe, rybociemki znikają w pół sekundy po zapaleniu światła i trudno je nawet zauważyć. Ważne są jako symbol – nic więcej.

  5. AsHa Says:

    hmmm…pomyslec, ze z calym tym odmiennym do tego stopnia swiatem dane jest nam dzielic swoja egzystencje…
    o swiatloczulosci tych stworzen nigdy nie pomyslalam, ale faktycznie zmykaja od razu. a pajaki chyba slysza, bo jak krzyknelam widzac takiego (w trwodze wielkiej wtedy krzycze co sil) to az lekko przykucnal. niestety mam za duzo tych stworow w domu.

    pa! dzieki za wyklad!:)))

  6. stefan Says:

    AsHa, każde żyjątko potrafi nas zrozumieć, ale nie odwrotnie. Ten przykujący ze strachu pająk to cudeńko, ale wierzę ci bez zastrzeżeń. Gdy zobaczę muchę wlatującą do pokoju to daję jej 3-minutowe ultimatum: won albo zabiję. Zwykle znikają szybko. Z goŁbiami, wiewiórkami i kosami rozmawa jest łatwa. Z roślinami też. T ludźmi, niestety, porozumienie jest trudne – bez gugla🙂

  7. Signe Says:

    a wiecie, że niektóre owady czmychają jak poczują, że ktoś ma do nich złość, a kiedy nastawiony jest dobrze, przechadzają się spokojnie? podobno tak jest, na mój widok pająki stają jak wryte ze wstrzymanym oddechem, chociaż je lubię i patrzę jak idą w osiem stron świata równocześnie,
    dzień dobry Stefanie, zielistka usiadła na krześle na balkonie, machamy do Ciebie:)

  8. Anonim Says:

    Nie na temat: Stefanie wyslalam Ci taka mala rymowanke (nie wlasna) na Twoja skrzynke w virgimedia? nie wiem czy to wlasciwy adres.
    pa!

  9. Anonim Says:

    To bylam ja, AsHa:)

  10. stefan Says:

    Signe, dzień dobry,upalny, leniwy, śpiący…To prawda, że pająki rzadko uciekają na mój widok w 8 stron świata. One są ciekawskie. Ale wszystko co żyje lubi gdy się do nich mówi, bo za każdym żyjątkiem jest jego finnegański lingwista. Macham do zielistki i ciebie na balkonie🙂

  11. stefan Says:

    AsHa Anonimowa, dostałem dowcipny wierszyk, przeczytałem z uśmiechem i jestem z nim hepi. Pogratuluj koleżance albo zaproś ją na grila;) My lubimy pożyczać obce słowa i mamy ich tysiące- łacina, francuski, niemiecki, węgierski, jidisz, a teraz moda na inglisz, bo to jest trendy…Pomachiwam 🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


