Słowa Przebierańce i Makijaż Motyli

by

krasopani heraJak bronić się przed napastnikami? Zwierzaki mają wiele sposobów. My też. Bezbronne motyle siedzą przed lustrem w schowku poczwarkowym i malują skrzydełka na kolory śmierdzących ciem. Biedronki mają siedem ostrzegawczych kropek, śmierdziele biały pas na grzbiecie, jeże szpikują się ostrymi igłami, pszczoły i osy mają żądła. Są nawet takie owady, które wydają ultradźwięki, aby ostrzegać nietoperze, że mają okropny smak. Kameleon to mistrz artystycznego makijażu, bo zmienia kolor tak, aby stać się niewidocznym w każdym otoczeniu. Psy szczekają, wilki wyją, gazele zmiatają ile sił w cienkich nogach. Kamuflaż obronny liczy głównie na dobrą pamięć napastnika. Ptak zapamięta niesmak i zgagę, gdy połknął trującego owada i będzie kierował się wzrokowo. Człowiek, istota obdarzona zwierzęcym instynktem samoobrony, także wykombinował w ciągu tysiącleci, wiele sposobów na udawanie niejadalnego lub groźnego zwierza. Naukowcy wyliczają dwunożność co mogło przerażać lub onieśmielać czworonogów, wysokość (teraz wiecie, dlaczego kobiety chodzą na szpilkach?), długie włosy, chóralne śpiewy (naśladowanie wyjącej watahy wilków) i ubranie. Dziś, tzw aposemantyzm czyli mylne znaczenie wyglądu, z pewnością istnieje w modzie i kolorach ubioru oraz w grymasach i słowach. Polityczna poprawność, dar Amerykanów, to nic innego jak aposemantyzm. Cyganie na prawdę przestali nagle cyganić, odkąd stali się Romami?. Nie wspomnę o Inuitach w śniegochatach i osobach o innym nastawieniu do intymnych kontaktów genderowych, bo nie lubię słów przebierańców. Bardzo chciałbym jednak widzieć twarze ludzkie z bogatym tatuażem motylich barw, bo wtedy byłoby mi łatwiej rozróżniać między paziem królowej, niedźwiedziówką i krasopanią hera.(na zdjęciu). Kobiety mają, oczywiście, więcej makijażowej swobody z tatuowaniem oblicza,  ale nikt nie zabroni mi nosić motylka w kropki i udawać biedronkę.:-)

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 4 to “Słowa Przebierańce i Makijaż Motyli”

  1. Signe Says:

    o, jakie fajne, najbardziej zainteresowało mnie w pierwszym czytaniu, jak się człowiek broni udając niejadalnego i przeraża wysokością! moje szpilki! moje długie włosy! wszyscy w strachu, ojej, może przesadziłam, ale podoba mi się ta myśl,
    Stefanie, nie mam nagłego czasu teraz, ale chyba Ci to znowu zabiorę i schomikuję w uroczyściątku,
    ja Cię tylko nie namawiam na udawanie biedronki, w Polsce biedronki od jakiegoś czasu nie mają zbyt dobrze:)

  2. stefan Says:

    Signe, jestem biedronką, bo zabijam mszyce:) Tej dużej Biedronki tu nie mamy na szczęście.Jeśli Ci ten wpis pasuje, to zabieraj bo lud czyta śnienie i to dobra reklama dla uroczyściątka. Ciekawe zestawienie tej niejadalności ze szpilkami i długimi włosami.;-)

  3. ewa999 Says:

    Wraz z wiekiem przybywa mi centymetrów w obcasach ,hmmm….teraz już wiem dlaczego🙂

  4. stefan Says:

    ewo, wy niewiasty macie tę obcasową mimikrę, ale ja kurczę się z dnia na dzień i co? Na szpilach połamałbym sobie giczoły i był pośmiewiskiem ludu albo podejrzanym o bycie przebierańcem😮

Możliwość komentowania jest wyłączona.


