Leksykografik słownych przywidunów- 1

by

jezyk U

JĘZYK

Słowa krzewią się jak grzydze po dżdżu. Każda strona webowa to kopalnia literówek, wpadek, nowostworków leksykalnych,  nieznanych języków, gwar, dialektów i kruchych przywidzeń a la finnegwizdki. Nasz najbardziej ubogo znany lingwistycznie  język anatomiczny chowa się w jamie ustnej kręgowców. Jako dogłębny ignorant gwary naukowej, nie wiedziałem nawet, że jako kręgowiec jestem podtypem strunowców z wyodrębnioną głową i kuzynem smoczkoustych minogów, ryb, gadów, ptaków i ssaków! Nie każdy kręgowiec jest jednak lingwistą, jak ludź. Węże mają rozdwojony jęzor, którym wąchają, psowate wywieszają go dla ochłodzenia i do picia wody, a człowiek do gadania, lizania, pokazywania, a czasem do całowania.Papuga też potrafi naśladować mowę, ale to temat dla innego wpisu Na języku mam wiele brodawek różnego rodzaju (np liściaste),a także ok.10,000 kubków smakowych. Każdy z nich to specjalistą tylko w jednym smaku. Mój główny kubek zna każdy odcień słodyczy. Są niezwykli ludzie, którzy potrafią zwinąć język w kształt litery U (na zdjęciu) Spróbujcie i pochwalcie się, albo nie. Motyle zwijają język w trąbkę w celu żłopania nektaru. .

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 7 to “Leksykografik słownych przywidunów- 1”

  1. ugoldenbrown Says:

    Zwijanie w trąbkę języka to dla mnie prosta sprawa🙂
    I pochwaliłam się🙂

  2. stefan Says:

    goldenbrown, Uuu!Oh!gratuluję tej rzadkiej zdolności językowej, która jest do dziś zagadką dla naukowców. Kiedyś uważali, że to jest genetyczne ale okazało się, że to była pomyłka. 🙂

  3. Signe Says:

    mnie najbardziej podoba się język do żłopania, może być finnegański,
    Stefanie, czy wiesz,że jeszcze się ozimniło i leje!!!

  4. stefan Says:

    Dzień dobry, Signe, tutaj jest 12C i leje, tak ja u was. Podziwiam twoją wytrwałość w komentowaniu tych bzdur, ale jesteś już chyba ostatnią mohikanką-zakładką Uroczysku, które się powoli zwija, bo moje pomysły blogowe coś wyżłopało do imentu .:(

  5. em555 Says:

    O papugach tutaj jest przydatny link:
    http://synafia.blogspot.com/2013/05/sposob-na-papuge.html

    ale to dziwna papuga…

    pozdrawiam

    em555

  6. stefan Says:

    em555. witam i podziwiama zdolności lingwistyczne Dziobalindy i jej trenerki🙂

  7. mal Says:

    Język zwijam od zawsze, ale teraz gorzej z innymi członkami🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


