Rozstrojony instrument samopoczucia

by

lutniaW moim kołczanie literówek, samorodnych finneganków i dwuznaczników, są słowa bogate i ubogie w znaczenia. Nastrój ma tylko siedem liter, ale jest to słowo wieloznaczne i pojawiło się w  moim umyśle, podczas gdy płynąłem bezradnie po trzeciej małosennej nocy, jak latający Holender. pozbawiony załogi i niezdolny do zakotwiczenia się w porcie snów. Nastrój jest ubiorem, stroikiem, strojnisią, stroicielem i trójką osób w liczbie mnogiej. Dziś jest rozstrojoną lutnią brząkającą smętnie, podczas gdy wisi na tym słowie. Moje nastrojenje zavisit ot slov, kotoryje dominirujut dumanje. Anglik we mnie powie, że jestem w niebieskim mudzie/nastroju albo modzie.(I am in a blue mood), a Francuz, że jestem zdeprymowany „asomnią” (Je suis déprimé à cause de l’insomnie). Insomnia brzmi lepiej po czesku: nespavost. Nas troje to temat wielu poematów, powieści, tele-spektaklów i filmów (Ich troje). Gdzieś zoczyłem kalambur „mama miała nas troje, jedna siostra miała nastroje, a druga wydawała pieniądze na stroje, a ja jadłem banany.” Ja, jest dwuliterowym bogactwem znaczeń. Ja to jajeczko, z którego się narodziłem jako ja-źń; tutaj „-źń” jest śladem śnień, których mam ostatnio niedosyt, co jest oczywiste w słowie „ja-sne”. W nastroju, depresyjnym lub maniakalnym, każdy człowiek stroi miny, które są sposobem bezsłownego komunikowania się z bliźnimi. Specjalistę od strojenia nastrojów nazywamy psychoterapeutą. Hormonem, który przywraca sny i harmonię w rozstrojonym nastroju, jest melatonina, produkt szyszynki   tajemniczego malutkiego gruczołu na tyle mózgu, o którym ciekawie pouczają naukowcy na jutubce. Wbrew nazwie, szyszynka nie rośnie na sosnie, lecz w miedzymózgowiu, gdzie pełni funkcję „trzeciego oka” i reguluje także rytm jawy, śnienia, zimowego snu itp.PS. Mam wrażenie, że moje blogowanie kończy się, bo piszę nudne głupstwa. Muzo, gdzieś ty mi się zgubiła?

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 8 to “Rozstrojony instrument samopoczucia”

  1. Signe Says:

    nareszcie jakieś głupstwa:) tęsknię, proszę dużo głupstwa, a gdzie może być mądrość ukryta jak nie tam?
    melatonina chyba przereklamowana, może śnij w dzień, w dowolnej chwili?

  2. stefan Says:

    Signe, nie psuj mnie pochwałami, bo ja wiem, że te wpisy to pawie pióra na pokaz. Zmieniłem dźwięki na wykład o szyszynce. Właśnie tak robię, śpię w dzień i nawet potrafię czasem śnić, a noce odpisuję na straty. Banany i winogrona nagle zniknęły z mieszkania.😮

  3. Signe Says:

    kiedy trzecie oko się otwiera, chyba trudno zasnąć,
    będę psuć Cię pochwałami, nic Ci może od tego nie będzie:)

  4. stefan Says:

    O szyszynce pisałem dwa lata temu, ale zapomniałem o tym, a dziś właśnie ukazał się jej obrazek w Uroczysku w formie dużej szysziki. Zbieg okoliczności? Ciekawe, dlaczego bogaty ważniak to gruba szyszka.?;)

  5. Signe Says:

    a nawet szycha
    a może szyha
    przenosiłam książki z powrotem
    już wiem, dlaczego wynaleziono internet i telepatię….
    dobranoc:)

  6. stefan Says:

    signe, szyha która czyha na łup? dobranoc z dobrą deognozą na jutro:)

  7. mal Says:

    Twierdzisz, że Twoja muza śpi? Moja też zaszalała i kim innym się zaczęła opiekować :((((

  8. stefan Says:

    Małgosiu, znam Cię od dawna więc nie dziwię się. Jesteś i zawsze byłaś opiekunką niedojdów. Wiem, co mówię, bo też nim jestem🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


