O! mój bezsenny rozmarynie! zwiń się!

by

Zwierzę się wam późną wieczorową porą, że mój wczorajski xperymeter z kwiatami lawenduli w bitwie z bezsennością był z góry i z dołu skazany na całkowite niepowodzenie. Na balkonie mam dwa duże wazony, w których rośnie lawenda i rozmaryn. Ich listki są do siebie podobne, ale tylko jeden z nich rozkwitnął modrofioletowo. Nie wiem dlaczego, ale byłem święcie przekonany, że to był krzak lawendy. Poskarżyłem się do wnuczki Gemmy, która zawitała z wizytą, że lawenda nie obroniła mnie przed męczącą nocą..”Dziadziu! włożyłeś kwiaty rozmarynu w poduszkę. Lawenda jeszcze nie zakwitła! No, jak radzi stara piosenka przedwojenna „pójdę do dziewczyny, pójdę do jedynej, zapytam się”  Nigdy nie jest za późno na zdobywanie wiedzy!  Teraz wiem, dlaczego pstrąg z gałązką lawendy, który spożyłem kilka dni temu miał dość egzotyczny zapach. Ale jak każdy chef francuskiej kuizyny wam powie: „eksperymentuj z potrawami, byle śmiało! Sława czeka za węgłem za wprowadzenie lawendy jako przyprawy do rybich smakołyków.”

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 6 to “O! mój bezsenny rozmarynie! zwiń się!”

  1. Signe Says:

    o, to fajne, nigdy nie jadłam pstrąga w lawendzie:)

  2. stefan Says:

    signe dzień dobry! znowu bezsennna noc, grrr. Zmieniam wiersz Ildefonsa na „Raz do gazety „Słowo Niebieskie”
    (pstrągi w lawendzie. pstrągi w lawendzie)
    przyszedł maluśki staruszek z pieskiem.
    (pstrągi w lawendzie scumbr)🙂

  3. Signe Says:

    scumbr nie jest znaleziskiem, tylko wynalazkiem, notuję sobie na papierku:)

  4. stefan Says:

    Wynalazek? na prawdę? ŁaŁ. Chyba napisał to słowo mój angielski musc, bo powinno być „skumbr”. Ale pstrągi w lawendzie brzmią poetycznie i wonnie.:)

  5. tani Says:

    Ale rozmaryn też pięknie pachnie. I macierzanka… o macierzanka…😉 Ale ona też chyba potem kwitnie. Zdaje się, w lecie.

  6. stefan Says:

    tani, co z tego. że pachnie jeżeli nie potrafi kuksnać mojej szyszynki, aby przestała się na mnie boczyć? Ach tak, macierzanka o zmierzchu pachnie cudownie, ale…jak wyżej…😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.


