Sumiaste Ego ukryte na dnie rzeki

by

sum„Myślę, więc jestem” – czy z tego wynika, że gdy piszę w blogu o tym, co wyczytałem na webie i skopiowałem, wtedy mnie nie ma.? „Cogito, ergo sum” –  w zdrożnym tułmaczeniu słynnego powiedzonka Kartezjusza ” myślę, więc zmieniam się w sumiastą rybę, która zwie się sum.”  Sum jest z natury samotnikiem i zadomowionym na dnie rzeki wąsatym rybim myślicielem. Ja jestem ludzkim sumem, więc podsumowując moją  filozofię życiową-myślę. Ściśle mówiąc, staram się ożywić moje ciasno stłoczone zwoje mózgowe,aby zmusić je do twórczego myślenia. Ale kto właściwie dzisiaj myśli, bo chyba nie te rzesze internautów, klikających bezmyślnie na linki wikipedii, która  jest w XXI wieku wirtualnym myśleniem dla milionów ludzi. Dlaczego robię tyle szumu o tym kartezjańskim sum? Głównie dlatego, że ostatnio myślenie sprawie mi niezwykłe trudności co, z kolei sprawia, że mam pociąg do łatwizny czyli ściągania okruchów ciekawostek z webu. Tak jak inne jaźnie ludzkie, pogrążone w bełkocie miauczenia słów, pozbawionych znaczenia. Nie wiem jak się z tego wykaraskać, bo karasie raczej wolałyby nie spotykać się z kanibalem sumem. Dylemat, szach i koniec wPiSu. PS. po angielsku „catfish – kotryba”. Koty protestują.

Tagi: , , , ,

Odpowiedzi: 4 to “Sumiaste Ego ukryte na dnie rzeki”

  1. Signe Says:

    ja chyba też protestuję przeciw myślę, więc jestem,
    kiedy myslę, to tak naprawdę nie jestem,
    myśli mnie mają, nie ma mnie,
    nie przepadam za tym stanem, dzień dobry:)
    nie wiedziałam, że sum może być taki wielki i co on z nim robi, nie powinien wyciągać suma z wody!!!

  2. stefan Says:

    Dzień dobry, Signe, i wciąż u nas marcowa pogoda:( Suma sumarum, sum pasował mi do niemyślenia, ale to pewnie odezwał się we mnie leń. Hulaka z wyszukiwarką nie musi myśleć, ale też chyba jest w ten lub inny sposób:).

  3. Signe Says:

    hulaka, TAK nikt tak nie hula po sieci:)

  4. stefan Says:

    Są tacy co hulają po sieci i takie co hulają w książkach. Celem jest zawsze znalezienie fineganków i wiedzy;)

Możliwość komentowania jest wyłączona.


