30. Lewostronny sierp na poniedziałek

by

may moon waningJutro, tuż przed wschodem słońca, powinien być widoczny w znaku Barana, ten rzadko obserwowany sierp księżyca, zanim zniknie w ciemnościach nowiu w nadchodzący piątek. Nie mam zamiaru robić żadnych przepowiedni, nawet dla siebie samego, bo chociaż ten lunatyk wysyła jakieś sygnały energetyczne, to są one pewnie dla muzułmanów. W Koranie nie ma żadnych wzmianek o księżycu lub ulubionym zielonym kolorze, więc te ikony to twory wyobraźni  wyznawców. Sierp księżyca jest także używany od pogańskich czasów, nawet przez Polaków. Przed nowiem sierp jest po lewej stronie księżyca, a po nowiu po prawej. Pan Twardowski do dziś wisi na księżycu, trzymając sierp w prawej dłoni, gdy go diabeł,nie mógł dalej nieść do piekła, bo zyskał na wadze, śpiewając Bogurodzicę.

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 4 to “30. Lewostronny sierp na poniedziałek”

  1. Signe Says:

    a czemu, Stefanie, czasem ten sierp jest przechylony w stronę lekko leżącą? to zależy od pory roku? a tuż przed wschodem słonca budzić się straszno, więc pewnie nie zobaczę…
    dzień dobry, słonce jest, u Ciebie też chyba jest, wszędzie na razie słonce

  2. stefan Says:

    Signe, dzień dobry i ciepły i śpiący dla mnie. Księżyc, jak na pewno zauważyłaś, jest inny każdej nocy. Gdy prżesuwa się na prawo to pewnie może być na dole lub na górze- zwykle przed świtem, ale to też zależy od pory roku. Takie z niego dziwadło.;)

  3. Dorota Says:

    Dzisiaj przed wschodem słońca miałam okazję ten piękny sierp zobaczyć. Był taki spokojny i łagodny🙂

  4. stefan Says:

    Doroto, kto o świcie wstaje, ten dostaję sierp w nagrodzie. Dobry omen. Ja obudziłem się przed świtem, ale byłem zbyt śpiący aby powitać lewy sierpowy🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


