22. Zew Magii na anielskim instrumencie

by

No, i znowu biegam za dźwiękami starych instrumentów muzycznych dla palców. Harfa, z tych czy innych powodów, jest od dawna uważana za instrument muzyczny aniołów. Postanowiłem znaleźć muzykę, do której muszę się powoli przyzwyczajać. Na celtyckiej harfie grali głównie Irlandczycy i Szkoci między X i XIX wiekiem. Dziś jest sporo wirtuozów, głównie kobiet, ale są także męscy harfiści. Celtyckie harfy są niewielkie i można je trzymać na podołku. Duże harfy mają ponad 40 strun, 7 pedałów do ściszania dźwięku i wymagają do grania długich paznokci oraz biegających po strunach palców obu rąk, które sprawiają na mnie wrażenie pająków, ścigających łup. Dwie melodie do posłuchania na różnych harfach. Tutaj Elena Szumanowska odtwarza harfowo Clair de Lune, mój ulubiony utwór Debussy’egoNa celtyckiej harfie o topniejących w dłoniach płatkach śniegu gra Alizbar  Nie mam pojęcia jak się nazywa ten instrument do akompaniamentu.

 

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 4 to “22. Zew Magii na anielskim instrumencie”

  1. ugoldenbrown Says:

    Piękne i piękne..🙂

  2. Signe Says:

    ale to piękne, muzyka harfowa i taniec rąk… świat jest nieźle urządzony, że ma takie rzeczy do piękna, a Ty znajdujesz wszystkie,
    dzień dobry, już słońce:)

  3. stefan Says:

    goldenbrown: piękne i niezwykłe, ale wizualnie dostępne z internetu co dla mnie jest też ważne.🙂

  4. stefan Says:

    Signe, dzień dobry, słonecznie ale mroźno. Taniec rąk i palców jest urzekający, bo widzimy do czego ludzkie ręce są zdolne. Zdumiewa mnie też muzyka wydobywana ze zwierzęcych jelit, włókien i metalu. Wszystko jest dziwne w naszym świecie i dlatego szukam🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


