Z Pamiętników Młodego Poety-Odmieńca

by

107_0795W lipcu 1942, gdy w Polsce było smutno i ponuro pod ciężką łapą hitlerowskiego okupanta, udało mi się napisać niezły erotyk który, w śmiałym słoworóbstwie, przypomina poezję Leśmiana. Pod okupacją nie było możliwości czytania takich poetów.

LATO

Zaciszność legła nad ziemią-
Jak nad męką ciała  śmierć ciszą się kładzie.
Komar brzętnym natręctwem z mroku się wysnuwa
By przepaść znagła w brzasku,
Smutnych mgieł mroczywiu.

Las zasłuchany wnętrznie, las tłumi oddechy
Sosnowo zapachniało. Wrzos miękko się ściele
Pod stopy nasze, pod serca niesyte-
-tak jak one-
I słońca i ciszy spragnione.

Szept miękki się wściela w poddębne tworzywo,
Usta twe …i wilga krzyknęła różowo-
Ptak żółty – zazdrość, a zazdrość woła nas różowo
Róża – miłość, a miłość twe usta czerwone.

Teraz pachnie twe ciało, jak lato gorące
Biały obłok po niebie błądzi dłońmi zwidu
Miękko znalazł i wchłonął dwie wierzby płaczące
I ty płaczesz,zgubiona w mych objęciach chmurnych.

 Kukułko! wywróż ile, czy dużo lat szczęścia?
Zmilkła i głos oddała złej wróżbie puhacza.
Wracamy – smutni, cisi czy tylko zmęczeni
W sercach niosąc, cierniowo, dwie igły sosnowe. 

©Stefan Grass

Tagi: ,

Odpowiedzi: 10 to “Z Pamiętników Młodego Poety-Odmieńca”

  1. signe Says:

    jak nie było możliwości czytania takich poetów, zrobiłeś sam Leśmiana:)

  2. stefan Says:

    dzień mokrodobry i szarzysty brr To były czasy bezpoetyczne, więc trzeba było wierszować, a że wyszedł mi Leśmian – to czysty przypadek.:)

  3. ewa999 Says:

    Leśmian byłby pod wrażeniem tak jak i ja :))

  4. stefan Says:

    ewo, dziękuję, gdy znalazłem ten wiersz w moim pamiętniku z młodych lat, podejrzewałem, w pierwszej chwili, że to była kopia z Leśmiana, którego gdzieś znalazłem.Potem zobaczyłem, że w tej bazgraninie było wiele moich poprawek,redagowania itp i dopiero to mnie upewniło, że to moje własne młodzieńcze próby(70 lat temu) bycia poetą🙂

  5. Asha Says:

    Boski! Masz talent – czy mam powiedziec – miales masz i bedziesz mial…to jest sprawa ktora zostaje na wieki. Tak to odbieram z talentem. Mowiac na wieki mam na mysli wieczonosc.

    pa, teraz nie mam czasu czytac wiecej, wpadne potem. pa!

  6. stefan Says:

    Dziękuję, AsHa, zawsze miło gdy wiersz się komus podoba. Ab napisać coś dobrego, trzeba otworzyć serce i wyłączyć rozumowanie Dlatego poeta musi się ciągle kochać – w kimś albo czymś. Stąd pewnie wzięły się Muzy.:-)

  7. signe Says:

    to Drzewo jest piękne, mądre i dobrze, że tu przyszło, bardzo dziękuję Stefanie:)

  8. stefan Says:

    Jest z pewnością. Chciałby być tym drzewem, ałe wtedy musiałbym chyba żyć 400 lat:-)

  9. signe Says:

    wykradłam:) żyj 400 lat🙂

  10. stefan Says:

    Jesteś przecież moją piarką od kilku lat, dzięki.. Ale nie strasz długowiectwem, bo dębem nie jestem:)

Możliwość komentowania jest wyłączona.


