Nocne Linie Śpiewu i Sen na Rok Węża

by

200px-Bibbulmun_Track_MarkingsKażdej nocy nim zasnę, słyszę chór
Przyciszonych głosów i melodię słów 
Z prawiecznej Wieży Babel.
Wtedy wiem, że te linie śpiewu
To moja ścieżka w czarną noc śnienia.
Tak głosi mitologia Aborygenów.
Wczoraj wędrowałem po skałach
Norweskich fjordów i znalazłem
Schronisko w skalnym domu
Rodziny Wikingów. Było ognisko,
Woda źródlana i podpłomyk-
Wychopieniek pieczony na głazie.
Ogrzał mi zziębnięte serce.

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 12 to “Nocne Linie Śpiewu i Sen na Rok Węża”

  1. signe Says:

    byłeś w skalnym domu i jadłeś podpłomyk? i nazywa się wychopieniek? czy zawsze tak się nazywa, czy dopiero przy Tobie tak się nazwał?
    dobranoc ciepłe, ciepłe, ciepłe:)

  2. stefan Says:

    signe, to było imponujące mieszkanie skalnych ścian, ogień na skalnym kominku, woda ze skały, pięknie:) Wychopieniek to dawna nazwa, gdy podpłomyk był pieczony na żużlach na kamieniu. Ciepłej nocy, dobrejnocy:)

  3. signe Says:

    dzień dobry Stefanie, jeszcze ciemno,
    wychopieńka powinnam zapamiętać, niesamowite słowo, nie wiem, skąd taka nazwa, cos w niej musi być z tych podpłomyków

  4. stefan Says:

    dzieńdobrysigne, wstajesz o nieludzkiej godzinie Przed wschodem słońca jest ciemno.Wychopień to staropolska nazwa dla małych bułeczek pieczonych przy ogniu. W mazurskiej gwarze „taki chleb który piecze się szybko na brzegu płomienia wy-chop chop”:) Lubię wyszukiwać nowe stare słowa:)

  5. signe Says:

    ciemno znowu, ale robię cwiczenie na śnienie, na razie zobaczyłam, że mój szalik pół dnia leżał na środku przedpokoju,
    chopchop, pukpuk:)

  6. stefan Says:

    Ale dziś o 4 ppoł było wciąż dość jasno. A ja zostawiłem klucze w zamku wejściowych drzwi, ale na szczęście dobra sąsiadka wrzuciła je do holu i zadzwoniła aby sprawdzić czy jestem w domu. Czy jakieś światy kończą się bez naszej wiedzy? ćficz ile się da (a jak się nie da to też ćwicz pochopnie):-)

  7. ewa999999 Says:

    Podobno , wg niektórych naukowców to właśnie Wikingowie byli naszymi przodkami.Przepłynęli przez Bałtyk i założyli osady na północy naszego obecnego kraju.Kto wie? Może to i prawda?

  8. stefan Says:

    ewo wielodziewiątkowa (podwójne ostre pogotowie?) Ja zawsze czułem, że w poprzednich istnieniach byłem Wikingiem Kto wie? Późna odpowiedź bo nie miałem dostępu do internetu.🙂

  9. ewa999 Says:

    Rozmnożyły mi się dziewiątki, na szczęście tylko dziewiątki :))
    P.S.
    Już zaczęłam się martwic Twoim milczeniem.Dobrze,ze znowu JESTEŚ🙂

  10. stefan Says:

    ewa3x3x3x3:) Może to dobry omen? 9 to księżycowa liczba. Jestem, ale zaledwie, bo zatruł mnie lek na zgagę. Jestem b. uwrażliwiony na tzw skutki uboczne czyli trucizny w lekach. Oczyszczam organizm piciem gorącj wody z cytryną i sokiem jęczmienia. Pomaga;)

  11. ewa999 Says:

    Juz niedługo utoczymy oskoły :))

  12. stefan Says:

    ewo, zrobiłaś mi oskomę na oskołę jako niezawodny lek. Ma trzy brzozy na mojej uliczce:)

Możliwość komentowania jest wyłączona.


