Tylko Wiatr Dziś Kolęduje Wigilijnie

by

choinka Eng-lane

Śnieg za oknem, mróz na szybach, znikąd dawne sny przylecą
Ciemnej nocy nie rozjaśnią, ale może coś przypomną
Zapach świeżych igieł sosny, gość przyjechał z innej ziemi.
Wiatr w ogrodzie kolęduje, gwiazdy już na niebie świecą.

Dziecko we mnie łka daremnie, starośc cudów nie wysnuje
Dałaś mi w prezencie uśmiech, dotyk ust i serca diament
Słyszę dzwonki sań w oddali, obiecałaś, że powrócisz.
Ale wiem, że to złudzenie, bo zniknęłaś gdzieś na amen.

Cicha noc, na pustym krześle, dziś przy stole wigilijnym
Usiadł cień i z nim rozmawiam, szept o latach tej przeszłości,
Zabłąkanej w labiryntach  i bezdrożach pięknych snów,
W którą kiedyś cię spowiłem jasnym tiulem mej miłości.

Tagi: ,

Odpowiedzi: 20 to “Tylko Wiatr Dziś Kolęduje Wigilijnie”

  1. goldenbrown Says:

    Zdrowych, pogodnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!

  2. stefan Says:

    goldenbrown, wszystkiego co dobre w każdej postaci na Święta i szczęśliwego Nowego Roku:)

  3. signe Says:

    dzień dobry Stefanie, już dzień:)

  4. stefan Says:

    dzień dobry, signe. Jest ciemno. niebo zapłakane, ziemia mokra, drzewa czarne i nieruchome, ale świenta🙂

  5. Anonim Says:

    śnieg prawie zniknął, dużo rzeczy dzieje się w krótkim czasie, czytałam w astrologii wydarzeniowej o początkach i końcach świata, a początki są czasem świętym, więc to jest może teraz,
    docabron, jutro też początek:)

  6. bałwanka Says:

    znowu jestem zrobiona w bałwankę, no trudno, akurat narzekałam że śnieg znika….

  7. Anonim Says:

    Wszystkiego dobrego, Stefanie🙂

  8. stefan Says:

    anonimowa bałwanko, to też jakiś znak. Nowe początki zawsze intrygują zmianami. U mnie już po północy. Dla Ciebie nic innego jak tylko samo, czyste, piękne dobro i dobronoc:)

  9. signe Says:

    dzień dobry w wiośnie, Stefanie, nawet słońce wybłysnęło, dobrego dnia, dziękuję za dobro piękne, w nocy śniło mi się, że otwierałam skrzynkę pocztową i coś odebrałam:)

  10. tani1 Says:

    Czasem kogoś bardzo brakuje w takie Święta jak te.

  11. stefan Says:

    dzieńdobry,signe, tu też słonecznie i ciepłowiosna zanim zacznie padać deszcz . Jeśli odebrałaś senny list ,to coś pięknego jest w drodze. Sny wyprzedzają jawę. Jak zawsze. Ciesz się grudniowym słończykiem.i tym co obiecuje:)

  12. stefan Says:

    tanii, od tego jest właśnie puste krzesło przy stole. Dla cienia z uśmiechem:)

  13. tani1 Says:

    Tak myślałam. Krzesło jest w pewnym sensie puste, ale tak naprawdę… nie jest.

  14. stefan Says:

    Prawdę mówiąc, tani, puste krzesła to fikcja. Zawsze ktoś tam siedzi, tyle że jest niewidzialny.:) Tak jak lustra – duchy lubią patrzyć przezlustra na nas, ale my ich nie widzimy. Albo rzadko. Do pustej ławki w parku zawsze pytam grzecznie „czy to miejsce jest wolne”?Obecność równoległych światów…:-)

  15. Asha Says:

    Tak, piekne slowa, piekny nastroj jak zwykle. W twoich wierszach odnajduje wiele. I przeszlosc i teraz – wszystko w splocie. Pieknie!

  16. stefan Says:

    Miód na serce wierszoklety:) dzięki, AsHa. Czasem poezja chce galopowaćsię tak natrętnie, że muszę popuścić cugli, ostrożnie. Ja też czallinguję czasem, bo wiersze przychodzą nagle i znikąd.Ha! Pa.

  17. signe Says:

    dzień dobry Stefanie, noc została przed chwilą poszarpana, o, dzieją się potężne widoki:)

  18. stefan Says:

    dzień dobry, signe, wiem tylko że coś się dzieje, bardzo silne energie w ruchu a tutaj deszcz i szare nie-bo…:)

  19. ewa999 Says:

    Jak zwykle wzruszył mnie Twój wiersz.Piękny.

  20. stefan Says:

    Ewo, wybacz brak reakcji, ale Twój komentarz wpadł do spamu. Teraz przeczytałem – takie słowa są jak ładowanie elektryki w wyczerpany akumulator. Dzięki.:)

Możliwość komentowania jest wyłączona.


