Niewidomy w Gazie na Ścieżce Smsu

by

Aldous Huxley, któremu wyśnił się ironiczny „nowy, wspaniały świat”,  pisał także  proroczo w książce „Niewidomy w Gazie”o tym co się dzieje dzisiaj, tutaj, w naszej tragicznej i bezsilnej codzienności:  „Owocami ambicji, żądzy władzy, sławy, dążenia do ideału są między innymi wojna, nacjonalizm, rywalizacja ekonomiczna, snobizm, nienawiść klasowa, uprzedzenie do ludzi kolorowych.” Po operacji na prawe oko, mój świat stał się mglisty, niewyraźny, bezksztaltny. Stałem się nagle dalekowzrocznym krótkowidzem, dzięki czemu widzę przyszłość we mgle wydarzeń. Nowy skandal w BBC i rezygnacja nieudolnego dyrektora- ciamajdy skłoniła mnie do napisania krótkiego sms do BBC, protestując przeciwko masakrowaniu kozła ofiarnego, jakim stali się dziennikarze. Arogancki Lord Patten, szef Rady Nadzorczej BBC, wini „szmatławe dziennikarstwo” za ostatnie wpadki. W moim sms wyjaśniłem mu trzy przyczyny szmatławości: TV i radio stworzyły inny typ dziennikarza, goniącego za sensacjami i podglądaniem prywatnego życia celebrytów, bo głównie takie trywialne głupoty decydują o popularności mediów. Popularność przynosi zyski pieniężne. Dziennikarze są pod naciskiem reklamiarzy i piarów, aby produkowali takie właśnie śmiecie za wszelką cenę, bo tylko wtedy zabawią głupi tłum i zaspokoją chciwość i żądze władzy multimilionerów, którzy nami rządzą. Wątpię czy mój sms kiedykolwiek ujrzy światło dnia

Tagi: ,

Odpowiedzi: 4 to “Niewidomy w Gazie na Ścieżce Smsu”

  1. signe Says:

    nie ujrzy ten sms niczego, myślę
    czytałam „Nowy wspaniały świat”, niestety to wymyślenie jest nieudane, świata nie można wymyślić, on się musi sam zdarzać chwila po chwili, ale się nie zdarza…
    „przyczyny szmatławości” są chyba wszystkim znane, ale tzw. wszyscy nie mogą przestać…
    jest strasznie czarny poranek, jutro now..
    mówię dzień dobry:) sekretne hasło:)

  2. stefan Says:

    signe, dzieńdobry, ziąb.brr Huxleya „świat” był częściowo udany, bo opisał erę faszyzmu. Czym jest cała literatura jeśli nie ujawnionymi cząstkami snów, nie tylko naszej jawy ale wielu światów? Ja wiem że sms przepadł bo BBC dostaje ich tysiące i 99% idzie do kosza.Przemaluj dzień na biało pliz🙂

  3. AsHa Says:

    A moze jednak ktos to czyta…(naiwna)

    mam ostatnio nie wiele do powiedzenia – taka faza. praktyczna moze. nastala. czasem trzeba.

    pa pozdrawiam serdecznie miedzy moja aktywnoscia w necie w sprawach pracy. coz.

  4. stefan Says:

    AsHa, wątpię czy ktoś w BBC ma tyle czasu i cierpliwości, aby przeczytać wszystkie smsy. Nie szkodzi. Ulżyło mi. Powodzenia w aktywności i tchnij natchnieniem dzień dobry:)

Możliwość komentowania jest wyłączona.


