Dusza Śni, a Ego Pisze Scenariusze

by

Do śnienia konieczna jest odwaga. Ego jest tchórzliwe i dlatego zasypiam, aby go obezwładnić. Dusza jest nieśmiertelna, więc nie musi się niczego obawiać. Gdy znajdzie się w sennych koszmarach, wtedy przemienia się w tego ongiś słynnego Kota Schrődingera – dziwną  kwantową istotę, która żyje/nie żyje. Po moim przebudzeniu, Ego otwiera puszkę Pandory i grzebie w pamięci śnienia. Nie wie jak odszyfrować  wewnętrzną treść snów, bo to tylko dusza potrafi. Ale Ego jest ciekawskie i zaczyna wtedy pisać scenariusze, oparte na słowach ze śnienia. Niektóre scenariusze mogą zawierać w sobie okruchy prawd śnienia, ale to nie znaczy, że ich fabuła jest całą prawdą. Zeszłej nocy śniłem, że się obudziłem. Na łóżku był kot, który potrafil zmienić się w maleńkiego zielonego raka z pazurami. Za oknem w ogrodzie, odbywała się rozprawa sądowa. Oskarżonym był młody Polak. Niewidzialni sędziowie i oskarżyciel pytali, czy zrozumiał o co jest oskarżony. Chłopak tylko uśmiechał się. Postanowiłem wstać i być jego tłumaczem. Gdy wszedłem do ogrodu, byli tam jacyś ludzie, grający w zawiłą piłkę. Usiadłem na krześle i po chwili pojawił się stary kamerdyner w dworskiej liberii ze złotymi guzikami, niosąc na tacy dla mnie porcelanowy kubeczek czarnej kawy i biszkopty. Po jego odejściu pojawił się lodziarz, także z tacą drogich lodów. Wybrałem jeden za trzy funty. Nagle do ogrodu wszedł oskarżony Polak. Miał ze sobą torbę podróżną, którą otworzył. Była naładowania banknotami. „Tu jest ćwierć miliona funtów,” wyjaśnił. „Ja niczego nie ukradłem. Po prostu zapomniałem, gdzie te pieniądze się schowały.” Ego pisze scenariusz: „kamerdyner w sutej liberii – pośredni kontakt z kimś wpływowym i bogatym; mały Polak z torbą kasy- dostaniesz sporą sumę pieniędzy po podróży, ale to jest jeszcze młody projekt. Poczekaj aż sen dorośnie. Dusza milczy z enigmatycznym uśmiechem.

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 8 to “Dusza Śni, a Ego Pisze Scenariusze”

  1. signe Says:

    wytłumaczyłeś cały proces, rozumiem to podobnie:)
    tak, ego pisze scenariusz, a w głębi duszy nie ma teatrów, to taka „prawda mniejsza” wg Junga

  2. signe Says:

    ojej, ale zagmatwałam, jeszcze raz:
    „prawda mniejsza” to ten napisany przez ego scenariusz,
    „prawda większa” jest w głębi duszy, gdzie nie ma teatrów,
    czy tak mniej więcej mogę rozumieć?

  3. stefan Says:

    signe, tak. tak dobrze to zrozumiałaś, chociaż ja się nie bardzo jasno wyraziłem, ale teraz wiemy o co chodzi. Może nawet jest jeszcze jakaś trzecia prawda np. w snach proroczych? Chwilowo, te dwie mi wystarczą. Nocardob i ęzidik🙂

  4. signe Says:

    prawda trzecia musi być jak kod źródłowy:) dzień dobry:) widziałam tak jaskrawoczerwone zorze, że wierzyć się nie chce:)

  5. stefan Says:

    dzień dobry, signe, kto rano wstaje, temu zorze oglądać się dają:) Zazdroszczę takich widoków. Tak, kod źródłowy, to jest ta trzecia prawda, pewnie ten zaginiony język finneganów z Wieży Babel, a sny to jego obrazki.🙂

  6. AsHa Says:

    Dokonaly sen! Tyle zmian i te lody drogie! Jest we mnie wielki zachwyt do tych sennych krajobrazow i ich architektury. Caly ten styl…wyjatkowo mi to odpowiada. Abstrakcja pur!

  7. AsHa Says:

    dos-konaly

  8. stefan Says:

    AsHA, drogie lody, a ja za nimi nie przepadam. W moje sny wkradają się teraz jakieś tajemnicze zapowiedzi jak np złotopióry ptak przeglądający się w ekranie monitora. Gdybym wiedział czy to moje sny czy tylko oglądam cudze sny w kinośnieniu:)

Możliwość komentowania jest wyłączona.


