Niebieski Księżyc i Odlot Smerfów

by

Dziś jest Dzień Odlotu Smerfów, tych dziwacznych błękitków, które ujawniły się w Krainie Deszczowców i rozlazły się po całym świecie. Niebieski Księżyc to ich jedyna szansa powrotu do Schrumpflandu, ich macierzystej planety. Już pakują smerfmanatki, bo niebieska wihana odleci dziś i powróci dopiero za trzy lata. Królową Smerfów na ten jeden ważny dzień została Smerfetka do zerknięcia na smerftubie przez nas, wiernych poddanych na pięć minut. Ten pomysł jednodniowych królowych, premierów, papieży, bankierów itepe bardzo mi przypadł do gustu. Niech żyje jednodniówka. Wydałem już odpowiednią smerfustawę do mojego kolana, że dziś kończy się jego Ból Naderwanej Smerfrzepki. Jeśli ktoś czytający ten wpis puka się w czoło i myśli, że Widun ujawnił się wreszcie jako obcy Smurf, to niech odpuka te podejrzenia jak najszybciej. Pisanie pozornych bzdurzeń i fantazjowanie jest wytrychem , który pozwala mi uciec na jeden dzień z aresztu lewej półkuli. Wierzcie mi, że te ucieczki nie są łatwe, bo w kazamatach rozumu i logiki panuje ostra dyscyplina. Mamy prawo do spacerowania po dziedzińcu śnienia, ale przechodzimy do niego po pajęczym moście złudzeń, który kołysze się i wtedy spadamy w kotlinę pół-jawy. Do ucieczki z lewej hemismerfy pomagają nam często domowe kwiaty (zielistka jest idealnym przewodnikiem, bo umie manipulować aurą), koty-stworzenia nocy, czasem nawet ćmy, zwabione złudą lamp, udających małe księżyce. W internecie, google jest niezłym wytrychem, który otwiera dostęp do głosów z innego świata: wystarczy otworzyć tłumacza, wpisać lub wkleić jakieś zdanie, które lubimy, a potem słuchać jak ono brzmi w znanych i nieznanych językach. Na pociechę piosenka Smerfów przed odlotem Serce Pik Pik PikSmerfy w innych językach: Sanafir, lang shin ling, Puffi, Sumafu, Barrufets, Estrumfes, Smurfarna, Smrkci, Törpök, Smyrffs, dardassim.

 

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 6 to “Niebieski Księżyc i Odlot Smerfów”

  1. signe Says:

    o, puffi, jakie to sprytne i prawdziwe, google też, za opowiadanie podobnych rzeczy o poezji googlowej byłam potrząsana przez znawców lewej półkuli, tak, tam jest więzienie, ale kiedy są dwie pókule,które lubią się z wzajemnością, jest chyba bardzo dobrze?

  2. stefan Says:

    hmm odpisałem ale komencik zniknął jak kamfora😮 Było o małżeństwie z rozsądku między półkulami, gdzie lewy decyduje co jest rozsądne, a prawy rzuca się w poezje i fantazje. Zgadywałem, że Puffi będą w Twoim guście, bo we włoskim przeważa prawy hemismerf;)

  3. signe Says:

    tak, puffi przeważyło:)

  4. stefan Says:

    signe, można nawet spolszczyć na puffatki, ale bello blu puffi pasują do bella Italia;)

  5. TaKasia Says:

    wpadłam żeby dzień dobry powiedzieć, a tu lewa półkula…U mnie lewa różni się, że ma młoteczek bardziej, od kilku dni. Zielistka …tak przydałaby się i może jeszcze paproć i trzykrotka dla równowagi, ale kto tam dziś w domu trzyma takie rośliny ? Dziś storczyki, kaktusy i inne egzotyczności i nie ma skąd ukraść.
    Dzień dobry.
    U mnie już naprawdę jesień. Dobrze, że dość ciepło.

  6. stefan Says:

    TaKasiu, witaj w pierwszy dzień września. To na pewno jakiś dobry omen, bo Szwecja to bardzo lewa półkula, taka jakaś racjonalna.Ty jesteś na pewno prawa hemismerka i niech się od Ciebie uczą;) Mam trzykrotek mnóstwo, kaktusy różnorodne i begonie kwitnące bezustannie. Jeżeli są tam parki, to można kraść gałązki i nasiona. Tutaj jesień trwała od maja, więc już jestem przyzwyczajony. Spóźnione ale serdeczne uściski urodzinowe. Bolące kolano zatkało mi pamięć🙂

Możliwość komentowania jest wyłączona.


