251. TusKa Dzidło – Cios Narwala

by

Gdy rzeczywistość skrzeczy jak złowróżbny puszczyk, wtedy uciekamy w rajską dziedzinę Ułudy. Wczoraj był Dzień Trzech Magów i każde słowo lśniło złociście i było wonne jak dym kadzidła. Mogłem pójść śladem Kacpra, Melchiora i Baltazara, bo tam kusiły nowe odkrycia o ich tożsamości, ale najpierw zawędrowałem  do wsi Kadzidło i zgubiłem się chwilowo w bursztynach i jałowcach kurpiowskich, z których ci bosonodzy bartnicy robili kadzidło. Ich złotem był miód dzikich pszczół i tylko mirry brakowało mi, aby znaleźć trzech magów wśród Kurpiów. Na pociechę znalazłem pocieszny zabytek patriarchalny dotyczący przekładańca rąk przy ślubie, który opisałem wczoraj. Na dziś mam znalezisko z innego uroczyska, a jest nim premier Donald i trzymetrowy kieł arktycznego narwala. Jedna ścieżyna kadzidła powiodła mnie do jego łacińskiej nazwy „TUS”. Tus/Kadzidło daje dwie możliwości: Tusk adzidło albo Tuska Dzidło. Wybrałem drugą wersję tej nazewniczej metamorfozy , bo tusk w angielskim znaczy duży kieł u słoni, morsów, dzików i właśnie narwali, chociaż u tych ostatnich prawidłową nazwą jest chyba cios. Ten kieł narwala jest spiralnie skręcony,narwal co pasuje jak przymierzył do mistycznych liczb w dacie urodzin premiera: 22+4+1957. Ukryty w tych liczbach jest znany każdemu kto czyta ten blog spiralny symbol z ciągu liczb Fibonnaci’ego: 5..8. A  zatem imponujący kieł narwala to właśnie dzidło Tuska. Dzidłem nazwałem spiralną dzidę z tuska narwala. Donald ma przed sobą interesującą i pomyślną karierę – z każdego punktu widzenia. Ząb narwala ma w sobie niezwykłą magiczną siłę. Królowa Elżbieta I kupiła jeden rzadki okaz za 10,000 funtów, co w jej czasach miało olbrzymią wartość. Nikt nie jest pewien jaką rolę odgrywa ten olbrzymi ząb narwala.Moja teoria głosi, że to jest antena, którą narwale używają do komunikacji z kosmosem. Mam nadzieję, że ci z Was którzy doczytali ten wpis do końca, należą do  jeszcze niewielkiej grupy ułudowidzów i słowolubów-prawomózgowców.Bawcie się słowami, bo słowa to relaksujące sny. Liczby w prawej hemisferze też…[J

Komentarzy 6 to “251. TusKa Dzidło – Cios Narwala”

  1. nyema Says:

    to jest tajna broń tuskowa!!!

  2. stefan Says:

    nyema: ja czasem czuję się jak bezzębny narwalaniec, ale tylko dlatego że nie posiadam dzidły Tuska. (westch)

  3. nyema Says:

    naprawdę jest to ciąg Fibbonaciego? ja tego nie rozumiem, chociaż początek tego ciągu widać, ale mają tam występować jakieś ilorazy???
    nawet jeśli to jest tylko trochę ciąg Fibbonaciego, to bardzo mi imponuje…
    jesteś niesamowitym narwalańcem (luz)
    cieszę się, że jesteś:)

  4. stefan Says:

    nyema: odpowiem poważnie, aby nie czepiali się pedanci. Dla prawomózgowca logika nie istnieje, a reguły są po to, aby je przełamywać. Liczby to też język, ale dla matematyka lewy mózg musi być zawsze górą. Ciąg Fibo. 1,1,2,3,5,8,13… Dla mnie 22,4,1957 ma 1,1 (bo 22=2×11)2 (3)5,8 (1+7,albo 224)
    Naciągane? No, jasne. A czym jest Tuska dzidło? albo narwalaniec? i te literówki czyli słowa-rebelianty. Liczby niczym nie różniły się dawniej od liter. Computer to też alfanumeryczny system,jak kiedyś grecki i hebrajski. U matematyków i innych naukowców prawy mózg śpi, ale nie u wszystkich. Niektórzy piszą nawet awangardową poezję 😉

  5. nyema Says:

    sprawy lewoskrętne rozumieć prawą stroną głowy jest trudno, ale strasznie mi się to podoba…
    u matematyków powinien prawy mózg działać jak najęty, gdy przestają obliczać, bo przecież okazuje się, że istnieje jakaś niezależna od ich wysiłków abstrakcyjna rzeczywistość (przypomnieli mi się ci autystyczni chłopcy, którzy porozumiewają się za pomocą liczb pierwszych, nic nie wiedząc o matematyce), tak jak ja nie wiem…
    a to dlatego, że chyba pójdę napisać coś do skrzyni….

  6. stefan Says:

    nyema: myśl jak Picasso malujący słowami, albo Dali, a wśród poetów i pisarzy to wybór jest olbrzymi. Liczby pierwsze to czysta poezja, a liczby niewymierne (po angielsku iracjonalne)
    to mistka. Ale nie mów tego matematykom, bo Cię poturbują.

Możliwość komentowania jest wyłączona.